[zorp-hu] Egymasba agyazott plugok

Kosa Attila atkosa@shinwa.hu
Thu, 23 Aug 2001 11:02:15 +0200

On Wed, Aug 22, 2001 at 05:43:58PM +0200, Balazs Scheidler wrote:

> tisztazzuk a dolgokat:
>
> cacert.pem - CA publikus kulcsa, ezt kell eljuttatni az outlooknak, hogy
>              benne kell megbizni

Ez oke, ennek nem valtoztattad meg a nevet :)

> newreq.pem - ez egy Certificate Signing Request (CSR), melyet kulcsgeneralas utan

Ezt nevezted te pop3s.key -nek. Meg pop3s.csr -nek is.

>              kuldd el az igenylo a CA-nak alairasra.
> newcert.pem - A CSR alairasa utan letrejovo certificate

Ezt nevezted te pop3s.crt -nek.

Jol kovettem a nevek megcsereleset?

Bocsanatot kerek, amiert sokat fogok idezni az elozo levelbol,
de nem sikerult megoldani a leirt modon a problemat. Leirom,
hogy mit csinaltam, es hogy hol akadtam el.

> Kell, hogy legyen meg valahol egy a newreq.pem-hez tartozo privat kulcs. En

A demoCA/private/ konyvtarban letrejott egy cakey.pem nevu
fajl. De mihez kell ez, es mit kell vele csinalni?

> a kovetkezo lepeseket javaslom (elso korben Zorp nelkul):
>
> CA.pl-el letrehozunk egy CA-t:
>
> /usr/lib/ssl/misc/CA.pl -newca
> (A CA-ra vonatkozo adatokat beirod stb., letrejon a demoCA alkonyvtar)

Megcsinaltam. Beirtam egy jelszot, aztan a kerdesekre a kovetkezo
valaszokat adtam:
Country Name (2 letter code) [AU]:HU
State or Province Name (full name) [Some-State]:Hungary
Locality Name (eg, city) []:Miskolc
Organization Name (eg, company) [Internet Widgits Pty Ltd]:Cegnev
Organizational Unit Name (eg, section) []:Sysadmin
Common Name (eg, YOUR name) []:a_gep_belso_halorol_lathato_neve
Email Address []:root@cegnev.hu

> openssl req -newkey rsa:1024 -keyout pop3s.key -out pop3s.csr
> (letrejon egy privat kulcs, bekeri a pop3s service adatait, es az ahhoz tartozo csrt)

Ugyanazokat adtam meg, mint a fentinel.

> openssl ca -in pop3s.csr -out pop3s.crt
> (letrejon a pop3s.crt)

Erre viszont azt mondja, hogy
Using configuration from /usr/lib/ssl/openssl.cnf
Enter PEM pass phrase:
Check that the request matches the signature
Signature ok
The Subjects Distinguished Name is as follows
countryName           :PRINTABLE:'HU'
stateOrProvinceName   :PRINTABLE:'Hungary'
localityName          :PRINTABLE:'Miskolc'
organizationName      :PRINTABLE:'Cegnev'
organizationalUnitName:PRINTABLE:'Sysadmin'
commonName            :PRINTABLE:'a_gep_belso_halorol_lathato_neve'
emailAddress          :IA5STRING:'root@cegnev.hu'
HU:invalid type in 'policy' configuration

Es a letrejovo pop3s.crt fajl 0 byte meretu.
Ebbol en azt a kovetkeztetest vontam le, hogy nem sikerult
valami miatt alairnia a kulcsot. Mi lehetett a gond?

Az emlitett fajlban (/usr/lib/ssl/openssl.cnf -> link a
/etc/ssl/openssl.cnf fajlra) ugyanazok szerepelnek, mint
amiket a kerdesekre valaszoltam:

# For the CA policy
[ policy_match ]
countryName             = HU
stateOrProvinceName     = Hungary
organizationName        = Cegnev
organizationalUnitName  = Sysadmin
commonName              = a_gep_belso_halorol_lathato_neve
emailAddress            = root@cegnev.hu

> Namost, a demoCA/cacert.pem-et be kell importalni a windows-os gep
> kulcstaraba, mint trusted kulcs. Ezt nem tudom pontosan hogyan kell, de az

Ez akkor azt fogja jelenteni, hogy akinel ez a kulcs van,
az meg fog bizni a szerverben, ugye? Tehat nem erdekes,
ha valaki jogosulatlanul hozzajut ehhez a kulcshoz.

> IE-ben a Kulcsok alatt biztosan megteheto. A Courier-IMAP-nak szuksege van a
> pop3s.crt-re, es a pop3s.key-re. Elkepzelheto, hogy mindkettot egy fileban
> keresi, akkor ossze kell masolni a -----BEGIN xxxxx ----- reszeket egy
> fileba, es azt megadni neki.

Ha jol ertettem, akkor te a newreq.pem fajlt nevezted el
ketfelekeppen. Tehat nalam csak egy fajl van, es ezt kell
megadni a Courier-nak.

> Ezek utan elvileg Zorp-os pluggal, vagy kozvetlenul mennie kell a dolognak.

Nagyon orulnek, ha eljutnek eddig :)

> A zorppal mit szeretnel csinalni? A zorpig es a zorptol is titkositottan
> menjen a forgalom? Ha igen, akkor ket dolgot kell beallitanod:

A vegso cel az ez lenne. Ha eljutok addig, hogy a sima
pluggal mukodik, akkor kiprobalom.

Akkor most leirom, hogy en hogyan generaltam a fajlokat.

Elotte szerkesztettem egy picit ezt a CA.pl fajlt. Kiegeszitettem
a kovetkezovel:
# create a certificate
   system ("$REQ -new -x509 -nodes -keyout newreq.pem -out newreq.pem $DAYS");
   $RET=$?;
   print "Certificate (and private key) is in newreq.pem\n"
} elsif (/^-newreq$/) {
   # create a certificate request
   system ("$REQ -new -nodes -keyout newreq.pem -out newreq.pem $DAYS");

Mindket system-mel kezdodo sorba beirtam a -nodes kapcsolot.

CA.pl -newca
Itt ugyanazokat a valaszokat adtam, amiket fent mar leirtam.
CA.pl -newreq
(openssl req -new -keyout newreq.pem -out newreq.pem -days 365)
A valaszok itt is ugyanazok.
CA.pl -sign
Sign the certificate? [y/n]:y
1 out of 1 certificate requests certified, commit? [y/n]y
Write out database with 1 new entries
Data Base Updated
Signed certificate is in newcert.pem

Szoval ugy nez ki, hogy itt sikeresen alairta.

En a CA.pl fajlban leirtak alapjan generaltam a kulcsokat,
meghagyva az alapertelmezett neveket.

Miert nem mukodik az altalad leirt verzio, es jo-e az,
ahogy en csinaltam a dolgokat?

Megprobalom osszefoglalni a sajat szavaimmal:
1. Kell generalni egy CA publikus kulcsot, amit el kell
juttatni a klienseknek (be kell importalniuk).

2. Ezutan kell generalni egy Certificate Signing Request
fajlt, amit a CA-val kell aliratni.

3. Ha alairtak a Certificate Signing Request -et, akkor
kapunk egy certificate -et.

Es azt hiszem, hogy itt elvesztettem a fonalat :)

Kiegeszitene valaki az osszefoglalot a sajat szavaival?
A vegen a fajlneveket hozzapaszitanank az osszefoglalo
megfelelo reszeihez.